dimecres, 27 d’agost del 2014

Jaume Vallcorba

Tot i que pensava “tornar” en dos o tres dies, avanço una mica  el moment, per fer una petita referència a Jaume Vallcorba.

No era amic meu  a la universitat (UAB any 70), no estudiàvem el mateix, però tampoc érem tants i  ell ja cridava l’atenció. Tenia un R4 groc que en aquell moment “molava” . Feia pinta de “modern”.

El vaig perdre de vista i, de cop, vàrem coincidir en un casament i vàrem dinar a la mateixa taula. La seva conversa, desbordant i variada, molt rica. Va menjar poc i va prendre 4 cafès.

L’he anat seguint com editor. La creació,  d’Acantilado ha estat, des del  meu punt de vista de lector, un encert fantàstic. Vallcorba era un dels meus editors de referència. Si un llibre és d’Acantilado, el més probable és que sigui bo i que m’agradi.

El vaig veure per darrera vegada el dia de Sant Jordi de 2013. Llavors jo estava llegint apassionadament el recull de 11 novel·les d’Sweig que va publicar Acantilado. Em vaig reprimir d’anar a felicitar-lo pel llibre.

Recordo una frase seva en una entrevista.  Semblava una persona aparentment seria, el que alguns en dirien “soso” ,“avorrit”. A una pregunta sobre alguna cosa al voltant d’aquest concepte va dir: “lo contrari de divertir-se és avorrir-se, jo no m’avorreixo mai”.

Com he comentat a vegades, la lectura és una diversió una mica solitària, si no saps amb qui comentar el llibre. En Vallcorba buscava llibres interessants, els llegia i els compartia.

Gràcies.

1 comentari:

  1. Gran editor i editorial referent. La publicació de "El món d'ahir" va portar-me als excel.lents autors de centre-europa, amb l'ajut de Claudio Magris amb l'excel.lent "el Danubio".

    ResponElimina