divendres, 10 de febrer del 2012

Opinió breu: Garzón

Ja sé que es diran infinitat de coses sobre aquest tema de la inhabilitació de’n Garzón per gent molt més experta.

Jo només vull fer una reflexió. Una de les meves obsessions com a funcionari (en principi persones dedicades a complir i fer complir la llei), és la dicotomia molt freqüent entre la lletra de la norma i l’esperit de la norma. Sovint el funcionari s’amaga darrera del compliment estricte de la norma, però anant en realitat contra l’esperit de la mateixa.

Jo no puc tenir elements jurídics per valorar si el que ha fet Garzón és il·legal. Sí és així tenim un problema amb la norma ja que no serveix pel fi pel que va ser creada: perseguir el crim i el robatori. Però també he vist, en el meu tracte amb molts advocats de l’administració, que les normes sempre són interpretables. I llavors ja no et pots fiar de ningú.

I si d’algú me’n refio és del meu cosí Fernando Silva i de la seva opinió a Sinlavenia (web amiga que es pot consultar aquí mateix).

Vergonya davant del mon sencer¡¡¡

2 comentaris:

  1. Comparto tu inquietud. La opinión de tu primo me parece muy razonada y ponderada.

    ResponElimina
  2. Doncs que voleu que us digui, no m’agrada en Garzón, ni els seus mètodes i me n’alegro que l’hagin inhabilitat i que no pugui tornar a exercir de jutge.

    És un mal jutge. No ha fet bé la seva feina, ha comès molts errors i els seus errors perjudiquen molta gent. Un parell d’exemples, l’any 1992 va fer detenir independentistes catalans per manifestar-se contra la flama olímpica, l’any 1998 va fer tancar un diari i una ràdio basca declarant-los culpables de pertànyer a ETA, en ambdós casos posteriorment els detinguts han estat declarats innocents pel tribunal suprem. Ni als uns ni als altres ningú no els pot rescabalar de la pèrdua de llibertat, ni de les tortures sofertes (que en el seu moment van denunciar). Ni el diari ni la ràdio han pogut tornar a obrir.

    També tinc present l’episodi de la seva entrada en política, la seva sortida i posterior investigació dels GAL, no em sembla creïble que quan va entrar en política no sospités del tema GAL i que se li van obrir els ulls just quan en va sortir escaldat...

    Ara, una vegada més la seva incompetència perjudica la justícia, aquesta vegada les seves escoltes il•legals poden suposar la contaminació de la resta de proves obtingudes en el cas i amb això dificultarà l’acusació i, si escau, posterior condemna dels imputats pel cas Gurtel.

    ResponElimina