dijous, 24 de maig del 2012

Memòries d’un funcionari 11. Ajuntament de Barcelona . Vallbona 1.

El meu ingrés a l’Ajuntament

L’any 1981 vaig començar a moure’m per tal de deixar Iberhospitalia i poder anar a un lloc que no trontollés. La Generalitat estava en els seus inicis i les plantilles eren encara relativament petites ja que els serveis transferits també ho eren. Per la seva banda els ajuntaments democràtics eren un reclam interessant. Per causalitat vaig sentir que lAjuntament convocava una plaça per director duna residència de gent gran. Vaig pensar que era una bona oportunitat per complir dos dels objectius que em rondaven pel cap: canviar dempresa i dedicar-me més intensament a la gent gran.

Em vaig presentar. Val a dir que la meva experiència en gestió de centres era nul·la, en conducció dequips humans també, però ho vaig provar.

El dia de les proves vaig cometre un error important des del punt de vista del sector públic. Les proves es feien en un centre de lAjuntament al Carrer Valldonzella. El centre ha desaparegut i ara hi ha una plaça. Mentre esperava va entrar un company de facultat, que jo no sabia que treballava a l’Ajuntament, i, ingenu de mi, el vaig anar a saludar. Em va contestar molt fredament i va dir amb veu que tothom pogués sentir: “Jo no tinc res a veure amb això, eh!”.

Què havia passat? Doncs que sense voler havia comès una imprudència. Podia donar a entendre que era un recomanat i això a l’Administració no es pot fer. Com he anat veient al llarg de la meva vida de funcionari, els processos de selecció van precedits d’un conjunt de papers i normes que tenen per objectiu fer veure que es compleix rigorosament la legalitat i la imparcialitat. És igual que la plaça ja estigui adjudicada prèviament, és igual que les bases semblin dissenyades expressament per a una persona, lo important és que, aparentment, la legalitat es compleixi religiosament.

No va ser el meu cas, per que a més va guanyar la plaça una altra persona que en aproximar-se mínimament al terreny va percebre les dificultats i va renunciar. Llavors em van oferir la plaça a mi i, ateses les meves circumstàncies, vaig acceptar sense posar condicions.

Anecdòticament diré que el primer dia que vaig a anar a Vallbona va ser el 24 de febrer de 1981, lendemà del intent de cop dEstat. No cal dir que va ser un fet que ens va commoure a tots i que mai oblidarem. La història del General Pavía que va entrar al Congrés a cavall, es repetia ara amb les metralletes del coronel Tejero. Per sort ens en varem sortir daquella.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada