dilluns, 18 de març del 2013

Opinió breu: el preu de les entrades del teatre


Triodos és una banca ètica que es caracteritza per invertir els diners dels seus depositants en productes relacionats  amb l’ecologia i el medi ambient i al mateix temps en funcionar amb unes normes ètiques. Una d’aquestes normes, interessant, pel cas que vull comentar avui, és que quan els vaig preguntar en una ocasió quines condicions especials oferien a determinats col·lectius, com fa tothom, em van dir que cap. Que ells oferien les millors condicions possibles a tothom, que fer condicions especials a uns era no fer-les als altres. Obvi no? (per exemple, tothom pot fer 5 transferències gratuïtes al mes).

I en canvi vivim en una societat en que tots volem ser diferents i tenir alguna prerrogativa especial que els altres no tinguin. Em refereixo, com exemple, al teatre, ja que ho he viscut aquests dies.

És normal que els preus de les entrades d’una sala siguin de preus diferents perquè la qualitat de la visió és diferent. El que no és normal és que jo pagui la meitat que la persona de la butaca del costat. Si ets de Promoentrada o del Bonpreu, pots comprar una entrada a meitat de preu i després afegir dos euros per a un intermediari que només posa la web i que proporcionalment a la feina que fa, guanya una barbaritat. Quantes més ofertes d’aquestes hi ha, més enganyat es pot sentir el  que ha comprat l’entrada a preu normal

Jo ho veig així:

- En principi totes les entrades de la mateixa categoria haurien de costar igual.
-Si el teatre és car i la gent no hi va, que baixin els preus per a  tothom i que es perdi aquesta consciencia de que el teatre és car. La gent hi anirà més.

-Seria correcte abaixar els preus conforme s’acosta el dia de l’espectacle, això forma part de la oferta i la demanda. Compres mes barato però tindràs pitjor entrada o no en tindràs.
- Em sembla correcte que compris un abonament i que així cada entrada et costi menys. Tothom pot comprar abonaments, per tant es manté el principi original. (Per cert, aquests dies que es parla del Teatre Nacional i de que han tancat una sala, explicaré que jo hi estava abonat i l’entrada em sortia a un 60% del preu original. Algú fa dos anys va canviar la norma  i l’entrada em sortia al 80% del preu original: vaig deixar de comprar abonament i per tant hi vaig menys...).

-El que no em sembla bé , és justament el que es fa ara. Ho trobo del mon de la picaresca al que estem tant habituats.
-A part d’aquest tema, tampoc entenc que costi el mateix una obra de teatre que duri una hora i surtin dues persones i una obra en la que surtin 20 persones i duri tres hores.  Ja sé que hi ha uns costos fixes, però m’ho haurien d’explicar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada