dimarts, 10 de gener del 2012

Aeroports innecessaris

Reportatge de TV3 al “30 minuts” sobre els aeroports innecessaris a Espanya. A Alemanya hi ha 28 aeroports comercials i a Espanya 52. Increïble.

En les meves memòries de funcionari que aniré fent per aquest blog, parlaré de la meva època al FEDER. Però no puc deixar de sortir al pas en aquest tema en aquest moment.

Una bona part d’aquests aeroports van ser cofinançats pels fons europeus i per tant tenien un control exterior. Puc entendre que un polític provincià vulgui fer un aeroport per dir-li al seu net “¿te gusta el aeropuerto del abuelo?”. El que costa més d’entendre, és que Europa ho deixés fer. I ho pagués.

La meva opinió, fruit de la vivència professional en el FEDER, és que els funcionaris europeus estaven, en general,  més preocupats per la lletra de la norma, per la forma, per que els contractes estiguessin bé, que les factures sumessin correctament (no dic que això no s’hagi de fer), que per l’essència del tema, és a dir si l’aeroport era o no necessari. I aquí hi ha un problema important. I Europa hauria de reflexionar sobre el paper dels seus funcionaris.

A més tinc la sospita de que tots aquests fons de diner “fàcil” que venien d’Europa han contribuït a la “bombolla immobiliària” en el sentit de que es creaven infraestructures que no responien a la creació de riquesa interna. I també tinc la sospita de que han contribuït a l’excés de despesa en infraestructures que ara no podem mantenir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada