diumenge, 17 de novembre del 2013

Memòries d’un Funcionari 50 . ESSER 3.


La base de dades de residències

 Cap al mes de maig, amb el concurs “La caixa sàvia” encara en funcionament em vaig associar amb Rosa Maria Bastida, una companya Assistent Social de l’ICASS i vàrem començar a visitar dotzenes i dotzenes de residències, per tal de crear la base de dades que ens permetés assessorar als futurs clients. Com hem explicat mils de vegades la nostra base de dades té un component “quantitatiu”, quantes més, més fàcil serà trobar l’adequada en cada cas, però sobre tot “qualitatiu!”. Amb això vull dir vàries coses. En primer lloc una residència sempre ha de tenir els permisos en regle segons la normativa del moment, però això no vol dir que nosaltres la recomanem. Con que té els permisos en regle mai direm que una residència no està bé, simplement ens limitarem a recomanar aquelles que ens agraden.

Aquest concepte “’agradar” arriba a petits elements no quantificables com la personalitat del cap, el tracte, l’ambient etc. elements difícilment quantificables en una normativa. En segon lloc la “fitxa” havia d’arribar a petits detalls que en  un cas o altre poden ser importants: si hi ha una església a prop, si la cuina és pròpia o de càtering, l’horari de visites, la possibilitat de quedar-se a menjar i molts altres petits detalls més, que en un cas concret poden ser importants per a una família.

El servei no era i no és “on line”. Posteriorment a nosaltres han aparegut altres propostes informàtiques. ESSER sempre ha considerat necessari el tracte personal amb el client. En alguns casos hem trobat executius que fan trucar a la secretaria per encarregar un servei o informació...No és prou important la seva mare per dedicar-li uns minuts del seu valuós  temps?

Amb aquest producte a punt, varem poder obrir el despatx de Balmes 205, on encara és ESSER. És important en aquest tipus de servei no canviar d’ubicació, ja que pot venir una persona derivada per una altra que només recorda aproximadament el lloc. I és important que ho trobi.

Val a dir que, històricament, aquest producte ha perdut força, per que la seva raó de ser es basava en la desinformació de l’usuari. En la mesura que, afortunadament, en el sector de les residències hi ha molta oferta nova i potent i aquesta oferta ja es fa la seva pròpia publicitat, la desinformació de la població ha disminuït, tot i que no ha desaparegut.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada