dimecres, 19 de març del 2014

Opinió breu. L’opinió de l’entorn.

El meu estimat cosí Fernando, del que podeu seguir el bloc des de Adlibitum, és una persona sensata en els seus comentaris, excepte en la qüestió nacional catalana.
Estem acostumats  a que els que no “entenen” el fet català siguin la gent del PP o de Ciutadans, i també els del PSOE i per tant ja no fem cas de les seves opinions. Els deixem com a cosa perduda i nosaltres a lo nostre.
El problema ve quan una persona sensata i a la que estimes, tampoc ho entén. Llavors penses: jo penso com penso perquè estic aquí, però si visqués en un altra lloc pensaria diferent? Quina força té el nostre entorn en la nostra manera de pensar i fer?
Per què crec  o no crec en Deu, per què estic a favor o en contra de l’avortament, per què estic en contra de la pena de mort ? per què estic contra la possessió d’armes? Ja fa molt anys que vaig arribar a la conclusió de que la llibertat pura no existeix i que l’entorn històric i social té molt poder sobre mi.
De totes maneres, malgrat la reflexió filosòfica, que sempre va bé, en el nostre cas no hi ha dubte: “Catalunya e pur si muove”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada