dijous, 22 de maig del 2014

Les meves magdalenes. La mona de Pasqua i la calaixera.

El tiet Ignasi que vivia a la escala de casa, solia venir a passar el dia de Pasqua amb nosaltres. Ens regalava una mona enorme de 2 o 3 pisos, però en el meu record són 4 o 5. Mona d’aquella de pa de pessic i fruites confitades. En realitat li regalava a la meva germana Carme que era la seva fillola.
 
La mona no durava només el dia de Pasqua i per tant es guardava a la calaixera “de Cardona”, és a dir que havia vingut d’allà i que el meu pare deia que sempre l’havia vist ja vella..Jo d’amagat anava la calaixera, l’obria i en robava un trosset.
La calaixera, em mori els pares, va venir a parar a les meves mans i, encara ara, cada cop que l’obro per agafar alguna cosa, penso en el gust de la mona de pa de pessic. I encara que s’han acabat imposant les mones de xocolata, la meva preferida continua sent la de fruites confitades i amb plomes de colorets.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada