dissabte, 17 de maig del 2014

Memòries d’un funcionari. 74. ICASS, segona edició. 16.

Com marxar de Benestar Social

 
Quan vaig tornar a la Generalitat em van remetre al departament d’origen. És el procediment habitual. Però des del primer dia vaig tenir la sensació de que trepitjava un territori insegur. Tenint una empresa privada de serveis per gent gran, que feia atenció a domicili, assessorament a residències etc. és fàcil veure que, encara que potser no incompatible formalment, sí que al menys a nivell personal em resultava una mica incòmode la barreja de lo públic i lo privat. Bastant a l’època d’Atenció primària i Atenció a domicili; no tant a la de Direcció per objectius; i de nou bastant a la de Qualitat.

El problema era trobar una plaça en un altre lloc. Resulta que,  com també ja he comentat abans, a l’Administració els processos d'adjudicació de places són molt transparents, però només en les formes. Cada vegada que sortia una plaça a informació pública que em podia mínimament interessar, una discreta investigació posava de manifest que aquella plaça ja estava "adjudicada" a algú en concret. No calia presentar-se.

Vull reconèixer que en els darrers anys he conegut alguns casos en què això no ha estat així i els procediments han permès que guanyés una plaça una persona que no era la destinatària original. No molts casos tampoc...

Vaig arribar a la conclusió de que (no soc un heroi)  no tenia més remei que moure alguns fils i contactar amb algun conegut. En definitiva, vaig  donar veus.

Finalment a principis de 2001 vaig rebre una trucada d’un conegut d’Economia i Finances on hi havia una plaça lliure. No es tractava d’una plaça d’alt nivell ni molt menys si no d’una discreta plaça de tècnic. El que buscava i necessitava.

Així vaig deixar  Benestar Social. La part central de la meva vida professional. Coneixements, experiència, amics, tot aparcat, potser,  per una excessiva coherència ètica

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada