dijous, 5 de desembre del 2013

Històries mínimes. Loewe

No he entrat mai en una botiga Loewe, no m’ho puc permetre.
Però la Fundació Loewe té una exposició de  bosses i objectes Loewe al passeig de Gràcia. Tampoc  això he pensat que justificava la meva entrada. Però avui passant he vist una foto del Vargas Llosa i un títol “Elogio a la cultura”, que he pensat que podia “colar” que allò m’interessés.
 
Com si entrés en una botiga d’aquestes en que una persona està a la porta només per obrir-te-la (curiosa manera de crear llocs de treball en el mon de les portes automàtiques), un noi m’obre la porta i em saluda amb circumspecció. Al cap de 10 metres una altra persona es dirigeix a  mi i m’orienta cap a les zona de les fotos, perquè  el “Elogio a la cultura” es tracta d’una col·lecció de gent “guapa” suposo que vestida de Loewe.
 
I encara 20 metres més endavant veig una altra persona que s’ha posat en moviment al veure’m.
Soc l’únic visitant de l’exposició en aquell moment, cosa que no m’agrada. No he encertat a saber si es movien per ser amables amb mi o per vigilar que no m’emportés una bossa del seu museu.
De tota manera aneu-hi. Així aquestes tres persones es sentiran útils.
PS. Han volgut copiar el títol a Erasmus de Rotterdam “Encomium moriae” o sigui “Elogi de la  bogeria”? O és que han traduït malament?

1 comentari: