dimarts, 2 de setembre del 2014

De viatge. Londres 2

L’ou ferrat i el bacon és un plaer que em tinc prohibit, però ja que estic a Londres, m’ho permeto. Al meu costat una senyora menja baked beans with tomatoe sauce... fins aquí ja no arribo. Veig que en algunes coses Anglaterra continua igual.
 
Prenem un autobús per anar al centre i així ens reconciliem poc a poc amb la ciutat i els seus espais. Molt a poc a poc. El trànsit, si vas amb pressa, ha de ser exasperantment lent. No és el nostre cas, ens ho prenem amb complaença i anem mirant.
Passejant anem al mercat de Spetefeald,uUn espai   que est`+a de mofda recuperat dintre d’un antic mercat. Ambient agradable. Res a veure amb Peticoat lane que trobem poc després i que és molt “cutre”. Fa anys també estava de  moda. Les maletes horribles i les mantes han envaït l’espai.
Ens parem a la White Chapell i visitem una exposició Paolini. Tot baixant cap al riu travessem per la Torre de Londres on es guarden les joies de la corona. Per sobre es deixen veure edificis moderns i en especial el nou gratacels  nova “icona” de Londres i que es veu des de molts llocs de la ciutat. És un Hotel. Es veu que les icones ja no són els palaus o les presons  si no els camps de futbol i els hotels. Tots anem de pas... Fish and chips en un pub.
A sota el riu, la Tate modern i tota una pila d’niciatives han canviat tota aquella zona de la ciutat. Una mena de born. Visitem l’exposició de Malevick i la de  Matisse. Com que no n’entenc d’art  m’haig de fer les meves pròpies interpretacions. Malevich és el pintor de la recerca permanent que el porta del figuratiu al no res, al quadre negra o blanc, per finalment tornar a la pintura. Sembla angoixat buscant permanentment. Matisse sembla un etern infant que frueix amb la vida, el collage i el color, sense manies. L’any passat vàrem visitar la seva capella d’un convent de monges a  Vence, a la Provença, i ens va causar la mateixa sensació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada